NAZLI YİĞİT / NÖBETÇİ GAZETE

Görevden alınan CHP Bursa İl Başkanı Nihat Yeşiltaş, CHP Bursa İl Başkanlığı önünde devam eden nöbet sırasında gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Parti yönetimine ilişkin alınan kararların hukuki dayanaktan yoksun olduğunu savunan Yeşiltaş, 17 Haziran’da kendilerine tebliğ edilen görevden alma kararını kabul etmediklerini söyledi.

Yıldırım'da türkü şöleni
Yıldırım'da türkü şöleni
İçeriği Görüntüle

CHP Bursa İl Başkanlığı binasında 17 Haziran’dan bu yana nöbet tuttuklarını ifade eden Yeşiltaş, siyasi partilerin varlığını halk desteğiyle sürdürdüğünü belirterek, “Halk desteği olmayan siyasi partiler yalnızca tabela partisi olur. Biz, Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran Cumhuriyet Halk Partisi’nin tabela partisine dönüşmesini istemediğimiz için buradayız” diye konuştu.

Görevden alma kararının yetkisiz bir yönetim tarafından alındığını öne süren Yeşiltaş, “Parti Meclisi toplanmadan MYK oluşturulamaz. Şu anki MYK’nın aldığı kararların bizim açımızdan hiçbir hükmü yoktur. 17 Haziran’da bize gönderilen yazıyı kabul etmedik. O günden bu yana 24 saat esasına göre il başkanlığı binasında nöbet tutuyoruz” ifadelerini kullandı.

Türkiye’nin ekonomik, sosyal ve demokratik alanlarda ciddi sorunlarla karşı karşıya olduğunu dile getiren Yeşiltaş, vatandaşların CHP’den iktidar alternatifi olmasını beklediğini söyledi. “Ekonomik kriz, adalet krizi, demokrasi krizi ve yoksulluk her geçen gün derinleşiyor. Halk bizden çözüm üretmemizi ve iktidar olmamızı bekliyor. Cumhuriyet Halk Partisi bugün toplumun umudu haline gelmiştir” dedi.

Parti içinde yaşanan sürecin yargı eliyle yürütülen bir müdahale olduğunu savunan Yeşiltaş, “Seçilmiş il başkanlarının görevden alınması ve genel başkanlığın değiştirilmeye çalışılması, partiyi iktidarın aparatı haline getirme girişimidir. Biz buna karşı çıkıyoruz. Cumhuriyet Halk Partisi’ni yeniden iktidara taşıyacak mücadeleyi sürdürmek için buradayız” diye konuştu.

İl başkanlığı binası önünde kurulan barikatlara ilişkin de açıklama yapan Yeşiltaş, kamuoyunda oluşan algının gerçeği yansıtmadığını belirterek şunları söyledi:

“İzmir’de yaşanan olayların ardından gece boyunca nöbet tutan arkadaşlarımız kendi güvenliklerini sağlamak amacıyla bazı tedbirler aldı. Bunun dışında il başkanlığını kapatma ya da kimsenin giriş çıkışına engel olma gibi bir kararımız olmadı. Vatandaşlarımız da, partililerimiz de rahatlıkla binaya girip çıkabiliyor. Sokaktan geçen vatandaşlarımız desteklerini ifade ediyor, ziyaretlerde bulunuyor.”

Muhabir: NAZLI YİĞİT