Bursa’da yaz mevsimiyle birlikte yükselen sıcaklıklar ve olası orman yangını riski nedeniyle kritik bir karar alındı. Bursa Valiliği ve Orman Yangınlarını Önleme ve Mücadele Komisyonu tarafından yapılan düzenlemeyle birlikte, 20 Haziran 2026 – 15 Ekim 2026 tarihleri arasında ormanlara girişler yasaklandı.

Alınan karara göre, Bursa sınırları içinde yer alan belirli mesire alanları dışında tüm ormanlık alanlara giriş yasak olacak. Ayrıca ormanlık alanlarda mangal yakmak, ateşli piknik yapmak, nargile kullanmak ve tüp ile yemek pişirmek de kesin olarak yasaklandı.

Vatandaşların kontrollü şekilde piknik yapabileceği alanlar ise şöyle açıklandı:

Bursa genelinde Kestel, Nilüfer, Osmangazi, Yıldırım, Mudanya, Gemlik, İnegöl, Orhangazi, Karacabey, Keles, Orhaneli, Harmancık, Büyükorhan, Mustafakemalpaşa ve Yenişehir ilçelerinde toplam çok sayıda mesire alanı listede yer aldı.

Bursa’da taşkın riskine karşı kritik adım! Gürsu’da dere ıslahı ve kanalizasyon çalışması tamamlandı
Bursa’da taşkın riskine karşı kritik adım! Gürsu’da dere ıslahı ve kanalizasyon çalışması tamamlandı
İçeriği Görüntüle

Öne çıkan bazı alanlar:

Atatürk Ormanı (Nilüfer)
Saitabat ve Cumalıkızık (Kestel)
Dağyenice ve Kayapa (Nilüfer)
Oylat bölgesi (İnegöl)
Ericek Göleti (Gemlik)
Kocayayla (Keles)
Suuçtu Tabiat Parkı (Mustafakemalpaşa)

Bu alanlarda ise yalnızca belirlenen kurallar çerçevesinde piknik ve yürüyüş yapılabilecek.

Yetkililer, yasaklara uymayanlara idari para cezası uygulanacağını ve orman yangınlarına sebebiyet verecek her türlü faaliyetin yakından takip edileceğini belirtti. Vatandaşların özellikle hafta sonları yoğunluk yaşanan bölgelerde kurallara dikkat etmesi istendi.

Kaynak: HABER MERKEZİ