NAZLI YİĞİT / NÖBETÇİ GAZETE
Bursa’da DİSK/Enerji-Sen üyesi Bursagaz işçileri, işten çıkarılan çalışanların işe geri alınması ve sendikal hakların tanınması talebiyle sürdürdükleri eylemin 17’nci gününde kent merkezinde yürüyüş düzenledi.
Fomara Meydanı’nda toplanan işçiler, Kent Meydanı’na kadar yürüdü. Yürüyüşe DİSK Genel Başkan Yardımcısı ve Birleşik Metal-İş Genel Başkanı Özkan Atar’ın yanı sıra Bursa Emek ve Demokrasi Güçleri de destek verdi. İşçiler yürüyüş boyunca “Direne direne kazanacağız”, “Bize ekmek yoksa patronlara huzur yok”, “Atılan işçiler onurumuzdur” ve “AKSA’da işçiler kazanacak” sloganları attı.

"Bu mücadele sadece Bursagaz işçilerinin mücadelesi değil"
Kent Meydanı’nda yapılan açıklamada konuşan Özkan Atar, direnişin yalnızca Bursagaz çalışanlarının değil, sendikal haklar ve insanca çalışma koşulları için mücadele eden tüm emekçilerin ortak mücadelesi olduğunu söyleyerek, “17 gündür ekmeğimiz, onurumuz ve anayasal sendikal haklarımız için direniyoruz. Bugün burada yalnız olmadığımızı bir kez daha gördük. Bu mücadele yalnızca Bursagaz işçilerinin mücadelesi değildir; sendikal hakların, insanca çalışma koşullarının, adaletin ve kamusal hizmetlerin piyasaya teslim edilmesine karşı verilen ortak bir emek mücadelesidir ” şeklinde konuştu.
Atar, işyerinde çalışanlara sendikadan istifa etmeleri yönünde baskı yapıldığını, farklı şirketlere geçmeye zorlandıklarını ve kabul etmeyenlerin işsizlik tehdidiyle karşı karşıya bırakıldığını öne sürerek “Çalışan arkadaşlarımız sistematik mobbing, tehdit ve yıldırma politikalarıyla karşı karşıya bırakılmaktadır. Ancak bilinmelidir ki; korku üzerine kurulan hiçbir düzen kalıcı değildir. Sendikal haklar ne tehditlerle ne de işten atmalarla ortadan kaldırılamaz" ifadelerini kullandı.

DİSK Genel Başkan Yardımcısı ve Birleşik Metal-İş Genel Başkanı Özkan Atar, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın sendika lehine verdiği yetki tespitine rağmen yapılan itirazlar nedeniyle toplu iş sözleşmesi sürecinin geciktiğini öne sürdü. Atar, "Mahkemede davanın uzatılması yönünde ortaya çıkan tablo yalnızca hukuki bir gecikme değildir. Bu gecikme, işverene yeni baskılar uygulaması için zaman kazandırmaktadır. Adaletin gecikmesi, işçiler açısından adaletin inkârı anlamına gelmektedir." dedi. Atar, konuşmasında Holding'e seslenerek işten çıkarılan işçilerin yeniden işe alınmasını, işyerinde uygulandığını iddia ettiği baskı ve mobbing uygulamalarına son verilmesini ve toplu iş sözleşmesi sürecinin başlatılmasını istedi.

Bursa halkına destek çağrısı yaptı
Konuşmasında Bursa halkına da seslenen Atar, Bursagaz işçilerinin yalnızca kendi hakları için değil, taşeronlaşma, güvencesiz çalışma ve kamu hizmetlerinin niteliği konusunda da mücadele verdiklerini ifade etti.
Atar, "Haklarını arayamayan işçinin olduğu yerde kaliteli kamu hizmeti de olmaz. Çalışanı susturulan kurumlarda halkın sesi de duyulmaz. Bu nedenle bu mücadele, Bursa'nın mücadelesidir" diye konuştu.
"Mücadelemizi sürdüreceğiz"

Açıklamanın sonunda Atar, işten çıkarılan çalışanlar işe dönene, sendikal haklar tanınana ve toplu iş sözleşmesi masası kurulana kadar mücadeleyi sürdüreceklerini belirtti.




