Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), MV Hondius adlı yolcu gemisinde ortaya çıkan hantavirüs salgınına ilişkin güncel durumu paylaştı. DSÖ Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, yaptığı açıklamada vaka sayısının sabit kaldığını ve salgının kontrol altına alınma sürecine girildiğini bildirdi.
DSÖ tarafından yapılan açıklamaya göre gemide görülen hantavirüs vakalarında yeni bir artış tespit edilmedi. Toplam vaka sayısının 13’te sabit kaldığı, bu vakalar arasında 3 ölüm olduğu belirtildi.
Yetkililer, salgının yayılım hızının durduğunu ve kontrol altına alma çalışmalarının başarılı şekilde ilerlediğini ifade etti.
Temaslılar yakından takip edildi
Salgın kapsamında hastalarla temas eden 33 ülke ve bölgedeki 600’den fazla kişi izleme altına alındı. DSÖ verilerine göre bu temaslıların yüzde 80’inden fazlası 42 günlük takip sürecini tamamladı.
Bu gelişme, yeni vaka riskinin ciddi oranda azaldığı şeklinde değerlendirildi.
“Salgını bitirmeye yaklaşıyoruz”
DSÖ Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, yaptığı değerlendirmede sürecin olumlu ilerlediğini belirterek, “Vaka sayısı 13’te sabit kaldı. Bu salgını bitirmeye yaklaşıyoruz” ifadelerini kullandı.
Ghebreyesus ayrıca gemi kaptanı ve mürettebatına süreçteki iş birliği nedeniyle teşekkür etti.
Uluslararası iş birliği vurgusu
DSÖ açıklamasında İspanya, Hollanda, Yeşil Burun Adaları, Güney Afrika ve Birleşik Krallık’ın salgınla mücadeledeki katkılarına da dikkat çekildi. Uluslararası koordinasyonun, salgının kontrol altına alınmasında kritik rol oynadığı belirtildi.





