Irak, petrol üretim kotasında kayda değer bir artış sağlanmaması durumunda OPEC üyeliği dahil tüm seçenekleri gündeme alabileceği mesajını verdi. Açıklama, ülkenin petrol politikalarında daha sert bir müzakere sürecine girilebileceği yorumlarına neden oldu.

Irak Petrol Bakanlığı’ndan üst düzey bir yetkili, özellikle son dönemde petrol ihracatında yaşanan düşüşün ülkeyi ciddi bir mali baskı altına soktuğunu belirtti. Yetkili, mevcut küresel ve bölgesel gelişmelerin üretim kapasitesini doğrudan etkilediğini ifade etti.

Bağdat’tan kota artışı talebi

Iraklı yetkililer, OPEC içinde kendilerine tanınan üretim kotasının artırılmasını temel öncelik haline getirdi. Bağdat yönetimi, mevcut sınırlamaların ülkenin gelirlerini olumsuz etkilediğini ve ekonomik dengeleri zorladığını savunuyor.

Yetkililer, kotaya ilişkin taleplerin OPEC tarafından “en yüksek ciddiyetle” ele alınması gerektiğini vurguluyor.

Kriptoda ETF çıkışları ve likidasyonlar düşüşü destekliyor
Kriptoda ETF çıkışları ve likidasyonlar düşüşü destekliyor
İçeriği Görüntüle

OPEC üyeliği tartışmaya açıldı

Konuya yakın kaynaklara göre Iraklı yetkililer, üretim kotalarında anlamlı bir artış sağlanmaması halinde OPEC’ten ayrılma seçeneğini de değerlendirmeye aldı.

Bununla birlikte Bağdat’ın öncelikli stratejisinin örgüt içinde kalarak daha yüksek üretim kotası elde etmek olduğu belirtiliyor. Bu nedenle olası ayrılık senaryosunun şimdilik bir müzakere unsuru olarak masada tutulduğu ifade ediliyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ