Kademeli emeklilik tartışmaları son aylarda yeniden gündeme gelirken, 2000 ve 2008 sonrası SGK girişi olan çalışanların beklentisi artmış durumda. Ancak şu an için hükümet tarafından hazırlanmış resmi bir düzenleme ya da yürürlüğe giren bir yasa bulunmuyor.
Kademeli emeklilik yasası çıktı mı?
Kademeli emeklilik konusunda çeşitli kanun teklifleri gündeme taşınsa da Meclis’ten geçmiş resmi bir düzenleme bulunmuyor. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından da yeni bir çalışma yürütüldüğüne dair açıklama yapılmadı.
2000 sonrası sigorta girişi olanlar yararlanabilecek mi?
EYT kapsamına giremeyen ve sigorta başlangıcı 8 Eylül 1999 sonrası olan çalışanlar, yaş şartının düşürülmesini ve daha esnek emeklilik kriterleri getirilmesini talep ediyor. Özellikle kadınlarda 58, erkeklerde 60 yaş sınırının yeniden değerlendirilmesi isteniyor.
Emeklilik sistemi değişecek mi?
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan daha önce yaptığı açıklamada mevcut emeklilik sisteminde değişiklik planlanmadığını belirterek, prim günü ve sigortalılık süresi şartlarının devam edeceğini ifade etmişti.
Kademeli emeklilik nedir?
Kademeli emeklilik sistemi, çalışanların sigorta başlangıç tarihine, prim gün sayısına ve yaş kriterlerine göre farklı şartlarla emekli olmasını öngören bir model olarak tanımlanıyor. Bu sistemde emeklilik yaşı ve prim şartları sigorta giriş tarihine göre aşamalı şekilde değişebiliyor.





