Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Nisan ayına ilişkin finansal yatırım araçlarının reel getiri oranlarını açıkladı. Verilere göre, aylık bazda en yüksek getiriyi XU100 sağladı.
BIST 100 endeksi, enflasyondan arındırılmış (TÜFE bazlı) hesaplamaya göre yatırımcısına yüzde 3,04 oranında reel getiri sundu. Aynı dönemde diğer birçok yatırım aracı ise reel kayıp yaşattı.
Döviz ve altın geride kaldı
Nisan ayında Borsa İstanbul’un güçlü performansına karşın döviz ve altın yatırımcısı reel anlamda geride kaldı. Mevduat faizi, dolar ve euro gibi araçlar enflasyon karşısında değer kaybederken, külçe altın da aylık bazda düşüş gösterdi.
TÜİK verilerine göre BIST 100 endeksi sadece Nisan ayında değil, 3 ve 6 aylık dönemlerde de en yüksek reel getiriyi sağlayan yatırım aracı oldu. Bu süreçte endeks, hem Yİ-ÜFE hem de TÜFE bazında yatırımcısına pozitif getiri sundu.
Yıllıkta liderlik altına geçti
Yıllık değerlendirmede ise tablo değişti. Güvenli liman olarak görülen gold, enflasyondan arındırılmış hesaplamaya göre yatırımcısına yüzde 28,41 oranında reel getiri sağlayarak zirveye yerleşti.
Aynı dönemde BIST 100 endeksi ve mevduat faizleri yatırımcısına pozitif getiri sunarken, Amerikan doları ve euro gibi döviz araçları reel kayıp yaşattı.
Piyasalarda “dönemsel liderlik” değişimi
Veriler, kısa vadede borsanın öne çıktığını ancak uzun vadede altının güçlü performansını koruduğunu ortaya koydu. Uzmanlara göre bu durum, yatırımcıların hem risk iştahı hem de güvenli liman tercihleri arasında dengeli bir dağılım yaptığını gösteriyor.





