Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl 11'incisi düzenlenen "Türkiye'de Yılın Otomobili 2026" yarışmasının kazananı Renault Clio oldu. Türkiye otomotiv sektörünün prestijli organizasyonları arasında yer alan yarışmanın sonuçları İstanbul'da düzenlenen törenle açıklandı.

OGD'nin açıklamasına göre, yarışmada 67 uzman otomotiv gazetecisi oy kullandı. İlk etapta Şubat 2025 ile Şubat 2026 tarihleri arasında Türkiye pazarında satışa sunulan 33 model değerlendirmeye alındı. Yapılan oylama sonucunda BMW iX3, BYD SEALION 7, Citroen C5 Aircross, Hyundai Inster, Mercedes-Benz CLA, Renault Clio ve Togg T10F finale kalmaya hak kazandı.

Dolar kaç TL oldu, Euro ne kadar? 24 Haziran 2026 Çarşamba güncel döviz fiyatları
Dolar kaç TL oldu, Euro ne kadar? 24 Haziran 2026 Çarşamba güncel döviz fiyatları
İçeriği Görüntüle

Finale yükselen modeller; tasarım, yol tutuş, ergonomi, yakıt tüketimi, emisyon değerleri, güvenlik, donanım seviyesi ve fiyat-performans dengesi gibi birçok kriter üzerinden detaylı şekilde değerlendirildi. Jüri üyelerinin verdiği puanlar sonucunda toplam 3 bin 360 puana ulaşan Renault Clio, "Türkiye'de Yılın Otomobili 2026" ödülünün sahibi oldu.

Togg 3. oldu

Yarışmada BMW iX3 ikinci sırayı alırken, Türkiye'nin yerli elektrikli otomobili Togg T10F üçüncü oldu. Elektrikli araçların ağırlıkta olduğu final listesi, sektörde yaşanan dönüşümün de önemli bir göstergesi olarak değerlendirildi.

Organizasyonda farklı kategorilerde de ödüller sahiplerini buldu. "Yılın Basın Lansmanı" ödülü, EV Tech Day İzmit Fabrika etkinliğiyle Hyundai'nin olurken, "Yılın Tasarımı" ödülüne BMW iX3 layık görüldü. BMW iX3 ayrıca Panoramic Vision teknolojisiyle "Yılın İnovatif Projesi" ödülünü kazanırken, "Yılın Premium Otomobili" kategorisinde de birincilik elde etti.

Bu yıl ilk kez verilen "Jüri Özel Ödülü" ise Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu Başkanı Eren Üçlertoprağı'na verildi.

"Önemli bir marka haline geldik"

Ödül töreninde konuşan OGD Yönetim Kurulu Başkanı Murat Öztürk, yarışmanın sektör açısından önemli bir marka haline geldiğini belirterek, her yıl artan rekabetin organizasyonun değerini yükselttiğini söyledi. Özellikle elektrikli araçların ön plana çıktığı bir yıl yaşandığını ifade eden Öztürk, yarışmanın otomotiv markaları tarafından sadece Türkiye'de değil, yurt dışındaki merkezler tarafından da yakından takip edildiğini vurguladı.

MAİS AŞ Genel Müdür Yardımcısı Levent Timur ise Renault Clio'nun OGD üyelerinin oylarıyla ikinci kez "Türkiye'de Yılın Otomobili" seçilmesinden büyük mutluluk ve gurur duyduklarını ifade etti.

Kaynak: HABER MERKEZİ