BURAK DEMİRCİ / NÖBETÇİ GAZETE
Nilüfer Organize Sanayi Bölgesi (NOSAB), 25 yıllık kuruluş sürecini özel bir gala gecesiyle kutladı. NOSAB, Nilüfer Sanayici ve İş İnsanları Derneği (NİLSİAD) ve Yeşil OSB iş birliğiyle düzenlenen organizasyon, Bursa’daki Gastro Sanayi’de gerçekleştirildi.
“Geleceğe İz Bırakan 25 Yıl” temasıyla düzenlenen gecede, NOSAB’ın çeyrek asırlık gelişim süreci ve bölge sanayisine sağladığı katkılar ön plana çıktı. Sanayi dünyasının temsilcileri, iş insanları ve davetlilerin katıldığı organizasyonda, bölgenin bugüne kadar hayata geçirdiği çalışmalar ile gelecek vizyonuna vurgu yapıldı.
“Bu topluma borcumuz olduğunu söyledik”
NOSAB Yönetim Kurulu Başkanı Erol Gülmez, konuşmasında yaklaşık 25 yıl önce beş arkadaş olarak çıktıkları yolda yalnızca sanayi üretimini değil, topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket etmeyi de hedeflediklerini söyledi. Rant odaklı bir sanayicilik anlayışından uzak duracaklarına ve sosyal sorumluluk projelerinde yer alacaklarına dair söz verdiklerini belirten Gülmez, bu idealleri çeyrek asırdır hayata geçirmeye çalıştıklarını ifade etti.
NOSAB’ın kuruluş sürecine de değinen Gülmez, kurucu isimlerden Yalçın Aras’ın kendilerine rehberlik ettiğini belirterek, NOSAB’ın bugünlere gelmesinde büyük emeği bulunduğunu kaydetti.
Etkinlik kapsamında, NOSAB’ın kuruluşundan bu yana geçen 25 yıllık süreç değerlendirilirken, sürdürülebilir sanayi anlayışı ve çevre odaklı projelerin önemine dikkat çekildi. Gala gecesi, katılımcıların bir araya gelerek sektörün gelişimine ilişkin görüş alışverişinde bulunmasına da olanak sağladı.
“NOSAB ortak emekle bugünlere ulaştı”
NOSAB Kurucu Başkanı ve NİLSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Aras, yaklaşık 28 yıl önce bir grup sanayiciyle birlikte bölgeye katkı sağlamak ve kalıcı bir eser bırakmak amacıyla yola çıktıklarını söyledi.
NOSAB’ın bugün 22 binden fazla çalışanı ve 1 milyar doların üzerindeki ihracatıyla ülke ekonomisine önemli katkılar sunduğunu belirten Aras, elde edilen başarının yılların emeği, dayanışması ve ortak hedeflere olan inancın sonucu olduğunu ifade etti.
Kuruluşundan bugüne görev alan tüm yönetimlere, sanayicilere ve çalışanlara teşekkür eden Aras, teknolojinin hızla değiştiği bir dönemde daha sürdürülebilir ve rekabetçi bir sanayi yapısı oluşturmak için çalışmaya devam edeceklerini vurguladı.
“NOSAB, Türkiye’ye örnek bir sanayi bölgesi oldu”
Eski Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Erdem Saker, NOSAB’ın kuruluş sürecine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Göreve geldiği dönemde Bursa’nın gelecekte yeni bir organize sanayi bölgesine ihtiyaç duyacağını öngördüklerini belirten Saker, bu doğrultuda uzun vadeli planlamalar yaptıklarını söyledi.
NOSAB’ın kurulduğu alanın tarımsal açıdan verimli olmayan ancak konumu itibarıyla uygun bir bölge olduğunu ifade eden Saker, Bursa’daki verimli tarım arazilerinin korunmasının önemine dikkat çekti.
Bugün NOSAB’ın Türkiye’ye örnek gösterilen bir organize sanayi bölgesi haline geldiğini belirten Saker, bölgenin gelişiminde emeği geçenleri tebrik ederek başarılarının devamını diledi.

Açılış konuşmalarının ardından plaket takdimi ve NOSAB'ın 25. yılına özel pasta kesimi gerçekleştirildi.








