Antalya’da gül üreticileri, özellikle Anneler Günü öncesinde artan talebe rağmen üretici ile son satış fiyatı arasındaki büyük fark nedeniyle tepki gösteriyor. Seralarda 10 ila 20 TL arasında satılan güllerin çiçekçilerde 150-200 TL’ye kadar yükselmesi üreticilerin tepkisine neden oldu.

Üreticiler, maliyet artışları ve ithal ürün baskısı nedeniyle kazancın büyük bölümünün aracılar ve son satıcılara gittiğini belirtiyor.

Gül üreticisi Mehmet Bolat, yaklaşık 20 yıldır bölgede üretim yaptığını belirterek, özellikle özel günlerde talep artsa da ithal ürünlerin piyasayı etkilediğini söyledi. Bolat, “Sevgililer Günü’nde fiyatlar daha yüksek olurken Anneler Günü’nde ithal ürün nedeniyle düşüş yaşanıyor” dedi.

Maliyetler artıyor, üretici zorlanıyor

Üreticiler gübre, kira ve işçilik maliyetlerinin son yıllarda ciddi şekilde arttığını ifade ediyor. Özellikle tarım girdilerindeki yükselişin üretim maliyetlerini yukarı çektiği belirtiliyor.

Gözler temmuz ayında... Emeklileri heyecanlandıran haber uzman isimden geldi!
Gözler temmuz ayında... Emeklileri heyecanlandıran haber uzman isimden geldi!
İçeriği Görüntüle

Antalya’daki üreticiler, bazı tarlalarda kira bedellerinin kısa sürede ciddi oranda artmasının da sektörü zorladığını dile getiriyor.

“Bizden 10 TL’ye çıkıyor, 200 TL’ye satılıyor”

Üretici Mehmet Bolat, kendilerinden çıkan bir dal gülün 10-20 TL bandında satıldığını, ancak çiçekçide fiyatın 150-200 TL’ye kadar yükseldiğini söyledi. Nakliye ve paketleme maliyetlerinin de fiyatı artırdığını belirten üreticiler, zincirdeki aracılık sisteminin fiyatları yükselttiğine dikkat çekiyor.

Üreticilere göre ithal çiçeklerin piyasaya girmesi, yerli üretici fiyatlarını aşağı çekiyor. Bu durumun hem üretim planlamasını zorlaştırdığı hem de kârlılığı azalttığı ifade ediliyor.

Kaynak: İHA