Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) tarafından yürütülen hububat alım sürecine ilişkin beklenen açıklama geldi. Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, 3 Haziran 2026’da başlayan alımlar kapsamında ilk ödeme sürecinin başlatıldığını duyurdu.
TMO hububat ödemeleri başladı mı?
Bakan Yumaklı’nın açıklamasına göre, hububat alımları kapsamında ilk ürün bedelleri çiftçilerin hesaplarına aktarılmaya başladı. Ödemeler, teslim edilen ürünlerin ardından belirlenen takvim doğrultusunda üreticilere ulaştırılıyor.
Hububat alımları 600 noktaya çıkarılacak
TMO’nun ülke genelindeki alım faaliyetleri 211 noktada devam ederken, hasat sezonunun yoğunlaşmasıyla birlikte bu sayının 600 noktaya çıkarılması planlanıyor. Bakanlık, üreticilerin ürünlerini hızlı şekilde teslim edebilmesi için alım kapasitesinin artırıldığını belirtiyor.
Ödemeler nasıl yapılacak?
TMO’nun ödeme sistemine ilişkin süreç şu şekilde işleyecek:
- Hububat alımları 3 Haziran’da başladı
- İlk ürün bedelleri hesaplara yatırılmaya başlandı
- Ödemeler teslimden sonra 21. günden itibaren düzenli şekilde devam edecek
- TMO’ya teslim edilen ürünlerin tamamı satın alınacak
Bakan Yumaklı’dan açıklama
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, üreticilerin emeğinin korunacağını vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:
“Çiftçimizin emeğini ve alın terini korumaya devam edeceğiz.”





