Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Başkanı ve yeni dönem başkan adayı İbrahim Burkay, yeni dönem vizyon projelerini açıkladı.
Organizasyonda ciddi bir katılımın yanı sıra hem iş dünyasından hem de siyasetten çok sayıda katılım vardı.
İsim isim bunları saymayacağım. Ama toplantıya giderken aklımda olan ve anlatılacak şeyler konusunda Başkan Burkay özellikle konuşmasının ilk bölümünde beni yanıltmadı. Her fırsatta anlattığı şekli ile GUHEM, Bursa Business School, BUTEKOM, TEKNOSAB ve hemen akabinde TEKNOSAB Lojistikpark GSYF’den bahsetti.
Ve yine herkesin malumu olan girişim sermayesi yatırım fonu ile hayata geçirilecek Veri merkezini vizyon projesi olarak anlattı.
LojistikPark hayat bulduğunda bu projenin daha anlamlı olacağını hepimiz biliyoruz zaten…
Ama toplantı bunlarla sınırlı kalmadı ve Burkay bombayı konuşmasının son 10 dakikasında patlattı: KOBİ OSB Kuruyoruz.
Ya da şöyle diyelim 13 yıllık tecrübe + 10 dakika bütün gidişatı değiştirdi.
Bunun önemini şöyle anlatayım;
Bursa’daki KOBİ’lerin yıllardır talep iletmekten usandığı ve talebe karşılık bulamadığı bir hayal olan KOBİ OSB planlı ve yeri belli şekilde karşımızda haritası ile birlikte duruyordu.
Geçtiğimiz günlerde TEKNOSAB’ın alanının genişlediğini ve çevre OSB’lerin genişleme alanlarını aldığını yazmıştım. İşte bu genişleme alanları tamamen TEKNOSAB KOBİ OSB olarak planlanmış durumda.
Yine bu planın içinde Gıda İhtisas OSB ile İnşaat sektörü için planlı bir lojistik alan dahil edilecek.
TEKNOSAB yönetim binasının olduğu yönde elde edilen genişleme bölgesi ise bir başka kanayan yaraya çare olacak. Özellikle NİLTİM’e sıkışan yüzlerce firma için daha düzgün, standardı olan bir organize ticaret bölgesi burada hayat bulacak.
Konunun özeti bu. Ayrıntıları zaten haber bültenlerinden okudunuz. Şimdi size aklınızdaki sorunun cevabını vereyim; 13 yıldır iş dünyasının başında bulunan Burkay seçimi kazanır mı?
Bu lansman katılımı ve açıklanan iş dünyasının büyük sorunlarına yara olabilecek projeler ile Burkay beraberlikle ilk yarısı tamamlanan maçın 60. dakikasında 3-0 öne geçti.
Bu saatten sonra maçın dönmesi için biraz mucize biraz da akıllıca kurgulanmış bir PR çalışması lazım. Mesela projelerin yapılacağı alanın toplam büyüklüğü ve kaç KOBİ’nin faydalanabileceği gri alan olarak ortada duruyor. 60 bin şirketin olduğu yerde 500 firmaya kolaylık sağlayacak projelerse bunlar farklı şeyler konuşabiliriz. Ya da mesela Özer Matlıcephesinden de bir lansman hamlesi gelecek mi? Gelirse yine Borsa’daki faaliyetler ile mi çıkacak kameraların karşısına?
***
Salonun dili İbrahim Burkay için büyük bir avantaj gösterdi. Ama Bursa Ticaret ve Sanayi Odası farklı bir yapı. Sanayiciler yıllardır sahip çıkıyor ama ticaret tarafı daha kalabalık. Bu yüzden o salonların sandık yansımasının da zayıf kalma ihtimali söz konunu.
Yine de Burkay’ın kurduğu güzel bir cümle vardı, “Yüzyılın imzası Bursa’nın inşası ile olacak!”
Umarım bu inşa işi de Teknoloji adında kalan sanayi bölgeleri gibi olmaz. Yoksa vay halimize…